Megtanítja a sportág technikai elemeit. Értékeli a sportolók edzéseken és a versenyeken nyújtott teljesítményét, a korszerű pedagógiai és edzéselvek, edzésmódszerek figyelembevételével fejleszti teljesítőképességüket és teljesítő-készségüket. Felméri sportolói állóképességét, technikai tudását, valamint edzéstervet készít, irányítja annak végrehajtását.
Edzőversenyeket és -versenyeket, illetve edzőtáborokat szervez. Megszervezi és koordinálja a rábízott sportolók felkészítésében együttműködő szakemberek tevékenységét (sportorvos, pszichológus stb.). Részt vesz a sport és egyéb szabadidős tevékenységet szervező egység/intézmény munkájában. Részt vesz a szabadidős sportolók foglalkozásai, versenyei szervezésében, irányításában. Tanácsaival segíti az egészséges életmódra törekvők táplálkozásának, sportolási programjának összeállítását.
Tisztában van a sportág hazai és nemzetközi történetével. Megtanítja a sportág mozgásanyagát,a sportági technika oktatását és javítását megfelelően elvégzi. Oktatja akülönböző vízfelületekhez tartozó szabályrendszereket illetvea hajók mozgatásának módszertanát.Ismeri a sportág versenyszabályait.
Sportágspecifikus ismereteket nyújt, kialakítja a sportági jártasságot, képességeket, készségeket fejleszt. Felismeri és gondozza a tehetséget. Képes azon képességek oktatására, amely ahhoz szükséges, hogy a sportolómegfelelő előképzettséget kapjon, hogy élversenyző válhasson belőle.Megfelelően foglalkozik élversenyzőkkel és amatőr sportolókkal egyaránt.Felméri a tanulók technikai tudását és képes javítani azokat. Részt vesz a sport és egyéb szabadidős tevékenységet szervező egység/intézmény munkájában. Részt vesz a szabadidőssportolók foglalkozásai, versenyei szervezésében, irányításában. Tanácsaival segíti az egészséges életmódra törekvők sportolási programjának összeállítását.
Munkájával hozzájárul a könyvtár alapvető céljainak megvalósításához, a használókat információval, dokumentumokkal, könyvtári szolgáltatásokkal látja el. Tevékenységét a könyvtárakra vonatkozó jogszabályok és előírások ismeretében, azok betartásával, hivatása etikai alapelveivel azonosulva, szakmai kapcsolatait folyamatosan fenntartva végzi.
Megtanítja a sportág technikai elemeit. Értékeli a sportolók edzéseken és a versenyeken nyújtott teljesítményét, a korszerű pedagógiai és edzéselvek, edzésmódszerek figyelembevételével fejleszti teljesítőképességüket és teljesítő–készségüket. Felméri sportolói állóképességét, technikai tudását, valamint edzéstervet készít, irányítja annak végrehajtását.
Edzőversenyeketés –versenyeket, illetve edzőtáborokat szervez. Megszervezi és koordinálja a rábízott sportolók felkészítésében együttműködő szakemberek tevékenységét (sportorvos, pszichológus stb.). Részt vesz a sport és egyéb szabadidős tevékenységet szervező egység/intézmény munkájában. Részt vesz a szabadidőssportolók foglalkozásai, versenyei szervezésében, irányításában. Tanácsaival segíti az egészséges életmódra törekvők táplálkozásának, sportolási programjának összeállítását.
Tisztában van a sportág hazai és nemzetközi történetével. Alapszinten megtanítja a sportág úszásnemeinek mozgásanyagát, rajtjait és fordulóit. Ismeri az úszás versenyszabályait.
Sportág specifikus ismereteket nyújt, kialakítja a sportági jártasságot, képességeket, készségeket fejleszt. Felismeri és gondozza a tehetséget. Értékeli az úszást tanulók edzéseken nyújtott teljesítményét, a korszerű pedagógiai és edzéselvek, edzésmódszerek figyelembevételével fejleszti teljesítőképességüket és teljesítő-készségüket. Felméri az úszást tanulók technikai tudását és képes javítani azokat. Részt vesz a sport és egyéb szabadidős tevékenységet szervező egység/intézmény munkájában. Részt vesz a szabadidős sportolók foglalkozásai, versenyei szervezésében, irányításában. Tanácsaival segíti az egészséges életmódra törekvők sportolási programjának összeállítását.
Elkészíti az általános és a speciális táplálkozáshoz szükséges ételek kalkulációit, nyersanyag-kiszabati ívet vezet, és veszteségszámításokat végez. Dietetikus munkatársak bevonásával komplett napi, heti, havi étlapot és/vagy étrendet tervez, állít össze, szükség szerint személyre szabottan. Tápanyagszükséglet kalkulációt készít a különböző korcsoportokba tartozók, táplálkozásra érzékeny betegségben vagy allergiában szenvedők részére az ételallergia és táplálékintolerancia szigorú szabályainak betartása mellett. A táplálkozásnak, mint kiegészítő gyógymódnak ismerése és alkalmazása mellett gazdaságosan vezeti, irányítja a közétkeztetést ellátó üzemet.
Adminisztrációs feladatokat lát el, és információs rendszert működtet. Munkatervet, takarítási rendet készít. HACCP rendszert üzemeltet és ellenőriz. Beszerzést irányít és ellenőriz. Készletgazdálkodást végez, együttműködik a szakhatóságokkal és segíti azok ellenőrző munkáját. Ellenőrzési tervet készít az érvényben lévő jogszabályok, előírások betartatásához. Megtervezi a napi étkeztetést a rendelkezésre álló tárgyi-, személyi- és anyagi feltételek szerint. Tisztában van a különböző diéták ételkészítési technikáival és alkalmazza azokat. Gondoskodik a dolgozók szakmai továbbképzéséről. Ösztönzi a dolgozókat a szakmai fejlődésre. Népszerűsíti az egészséges táplálkozást. Folyamatosan fejleszti a szakmai tudását.
Ennek keretében fogadja a vendégeket, igény szerint gondoskodik ellátásukról. Rendelkezik minden olyan információval, amely a falusi turizmusban résztvevők minőségi időtöltését elősegíti: programlehetőséget ajánl,szervez, gasztronómiai élményeket nyújt.Képes bemutatni tevékenységén keresztül a falusi életformát, megismerteti vendégeivel a vidék flóráját és faunáját.
Biztosítani tudja szolgáltatásain keresztül a sport és szórakozási lehetőségek igénybevételét, a népi kismesterségek, népszokások, a hagyományos népi kézműves mesterségek megismerését.Tevékenységét fő vagy kiegészítő foglalkozásként végezheti, vállalkozóként illetve adószámos magánszemélyként is.Színvonalas, a vendéglátás–turizmus ágazatra jellemző sztenderdek betartása mellett eredményes gazdálkodást képes folytatni.
Biztosítja a vendéglátóhely operatív működését. Tudatos szakemberként tervezi meg munkáját, készletgazdálkodást végez, számításaihoz szoftvereket használ. Fogadja és kezeli a megrendeléseket, visszaigazol, tájékoztat, fizetési módokra javaslatot tesz, amelyek sokfélék lehetnek, készpénz, SZÉP kártyák, átutalás, online fizetés is. A falusi vendéglátó a saját gazdaságában élelmiszer előállító kistermelői tevékenységet végezhet.
A falusi vendéglátóhelyen saját illetve a helyi termékekből is álló vendéglátást folytathat. A vendégek részére programokat ajánl, igény szerint szervez, marketing tevékenységet végez,valamint a vendéglátóhellyel kapcsolatos gazdálkodási és pénzügyi feladatokat is kézben tartja. Ellátja a vendéglátóhely karbantartási feladatait, ügyel a környezetre, és a logisztikai feladatokat is megoldja, biztosítja a takarítási folyamatokat. Szakszerűen üzemelteti a munkaeszközöket, gépeket, berendezéseket, szerszámokat.
Betartja a munka és balesetvédelmi, tűz és környezetvédelmi előírásokat. Tervezi és szervezi a munkatársak munkáját, értékeli, és motiválja dolgozóit. Kapcsolatot tart más szolgáltatókkal, valamint az értékesítésbe bekapcsolódó utazásszervezőkkel. A vendéglátóhellyel kapcsolatos adminisztrációs tevékenységeket precízen, folyamatosan elvégzi.
A szakma elsajátítója képes a szállodában előforduló vendéglátói részlegekben történő munkavégzésre a konyhán, a recepción, a vendégtéri kiszolgálásban és a housekeeping terültén egyaránt.
A szállodai személyzet tisztában van az egyes részlegekhez tartozó gazdasági, raktározási, előállítási és higiéniás előírásokkal, valamint a vendéglátói etikettet alkalmazva elvégzi a rá bízott feladatokat. Célja a vendég maradéktalan kiszolgálása szoftverek használatával anyanyelven és idegen nyelven, csapatban és önállóan egyaránt.
Tisztában van a sportág hazai és nemzetközi történetével. Alapszinten megtanítja a sportág
mozgásanyagát, rajtjait és fordulóit.
Ismeri a sportág versenyszabályait. Sportágspecifikus ismereteket nyújt, kialakítja a sportági jártasságot, képességeket, készségeket fejleszt. Felismeri és gondozza a tehetséget. Értékeli a tanulók edzéseken nyújtott teljesítményét, a korszerű pedagógiai és edzéselvek, edzésmódszerek figyelembevételével fejleszti teljesítőképességüket és teljesítő-készségüket.
Felméri a sportolóktechnikai tudását és képes javítani azokat. Részt vesz a sport és egyéb szabadidős tevékenységet szervező egység/intézmény munkájában. Részt vesz aszabadidőssportolók foglalkozásai, versenyei szervezésében, irányításában. Tanácsaival segíti az egészséges életmódra törekvők sportolási programjának összeállítását.
Ismeri a sportolók hosszú távú fejlesztésének interdiszciplináris modelljét.
Megtanítja a sportág szakágainaktechnikai, taktikai és versenyszabályait. Értékeli a sportolók edzéseken és a versenyeken nyújtott teljesítményét, a korszerű pedagógiai és edzéselvek, edzésmódszerek figyelembevételével fejleszti teljesítőképességüket és teljesítő–készségüket. Felméri sportolói állóképességét, technikai tudását, valamint edzéstervet készít, irányítja annak végrehajtását. Edzőversenyeket és versenyeket, illetve edzőtáborokat szervez.
Megszervezi és koordinálja a rábízott sportolók felkészítésében együttműködő szakemberek tevékenységét (sportorvos, pszichológus stb.). Részt vesz a sport és egyéb szabadidős tevékenységet szervező egység/intézmény munkájában. Részt vesz aszabadidőssportolók foglalkozásai, versenyei szervezésében, irányításában. Tanácsaival segíti az egészséges életmódra törekvők táplálkozásának, sportolási programjának összeállítását.
A snowboard edző tevékenységétbárhol a világon végezheti. Hitelesen és méltóképpen képviseli sportolóit, csapatát, klubját és nemzetét egyaránt.
Ebben a munkakörben elsődleges feladata, hogy fogadja és nyilvántartja a vendégek különböző formában érkező szobafoglalásait és gazdálkodik a rendelkezésre álló szobakapacitással. További feladata a vendégek érkeztetése, bejelentése és tájékoztatása az igénybe vehető szolgáltatásokról. Kisebb egységekben, vagy ott, ahol nem különülnek el ezek a munkakörök a szállodai recepciós ellátja a portás és a pénztáros feladatait is.
Ebben az esetben a munkakör része a szobák árazása, értékesítése, a vendégek érkeztetése és informálása mellett a számlázás és a fizettetés is. Nagyobb egységekben feladata a kocsirendező, a londiner, a bellboy, a hostess, a transzfer gépkocsivezető, a Business Centerben dolgozó alkalmazottak, a ruhatáros, a garázsmester irányítása, munkájuk megszervezése és ellenőrzése is. A szállodai recepciós kapcsolatot tart a szálloda más egységeivel úgy, mint az emeleti munkakörök (Housekeeping), vendéglátás (Food & Beverage), műszak és ügyvitel.
A beosztottak, takarítást végző kollégák munkavégzéséért felelős.
A legfontosabb feladata az ellátandó területeken folyó munka megszervezése, és mint egy részleg
vezetője,tervezési, irányítói, szervezési és ellenőrzési, értékelési tevékenysége van. Kapcsolatot tart a szálláshely többi részlegének vezetőjével (Front Office, Karbantartás, Szobaszerviz, Étterem,Rendezvény) valamint a beszállítókkal és a szakmai szervezetekkel is. Rendkívül felelősségteljes munkakör.
A feladatai közé tartozik többek között a megfelelő színvonal biztosítása a szálláshely teljes területén,a vendégek szállodával szembeni, tisztasággal összefüggőelvárásainak teljesítése, a vendégszobák,vendégterek, raktárak ellenőrzése tisztasági és műszaki szempontból.
Közreműködik a gyermek gondozásában, a higiénés feltételek biztosításában, a környezet rendjének, tisztaságának megteremtésében, valamint balesetvédelmi teendőket lát el. Ellátja a környezetgondozási és balesetmegelőzési teendőket. Munkáját a gyermek napirendjéhez igazodva, szervezi és végzi, a titoktartás kötelezettségének betartása mellett. A dajka szakképesítéssel rendelkező képes: –a személyi gondozási ismeretek alkalmazására –higiénés szokások kialakításában az öntevékeny cselekvésre –az étel előkészítésére, az étkezés higiénéjének megteremtésérea gyermek tevékenységének aktív segítésére –a környezet gondozására, tisztántartására –a gyermek tevékenységének aktív segítésére –a munkavédelmi előírások betartására –empátiára, toleranciára –adekvát kommunikációra –általános ismereteket speciális helyzetben alkalmazni –a szakmai, etikai szabályok betartására, a szakmai értékek képviseletére –módszeres munkavégzésre –differenciált bánásmódra –segítségnyújtásra, rendezvények, programok szervezésében –betartani a munkavédelmi és tűzrendészeti szabályokat –szakemberekkel való együttműködésre
Részt vesz a közvetlen gyógypedagógiai munkában az intézményen belüli és kívüli programok, szabadidős tevékenységek előkészítésében, szervezésében és lebonyolításában. Felügyeli, kíséri a gyermekeket/tanulókat, csoportokat.
A gyógypedagógus/pedagógus útmutatásai alapján ellátja a sajátos nevelési igény-specifikus, fogyatékosság-specifikus, gyógypedagógiai asszisztensi feladatokat. Közreműködik a sajátos nevelési igényű személyek körében végzett általános jellegű nevelési, oktatási, gondozási feladatokban, a tanórák előkészületeiben és lebonyolításában, a higiénés szokásrendszer kialakításában, valamint a közösen végezhető munkatevékenységekben. Segít az intézmény és a család kapcsolatának koordinálásában.
Betartja a titoktartási kötelezettséget. Munkáját a sajátos nevelési igényű, fogyatékos személyekkel, családtagjaikkal, és más szakemberekkel történő kölcsönös tisztelet, tolerancia és hatékony kommunikáció határozza meg.
A szakképesítéssel rendelkező képes: – olvasott, írott köznyelvi és szakmai szöveget megérteni – köznyelvi és szakmai szöveget írni – információk gyűjtésére – empátiára, toleranciára – adekvát kommunikációra – konfliktusmegoldásra – a szabadidős tevékenységek önálló szervezésére – gondozási, önkiszolgálási feladatok irányítására – munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására – hatékony munkára a gyógypedagógussal együttműködve – nevelési módszerek megválasztására, alkalmazására – foglalkozások eszközeinek előkészítésére – differenciált bánásmódra – a különleges bánásmódot igénylő gyermek felismerésére – a gyógypedagógus/pedagógus által kijelölt feladatok végrehajtására – ügyeleti feladatok ellátására – munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására
A kompetenciahatárokat betartva közreműködik a gyermek/fiatal tevékenységeinek, tanítási óráinak előkészítésében és lebonyolításában. Részt vesz az intézményen belüli és intézményen kívüli programok, szabadidős feladatok előkészítésében és lebonyolításában. Felügyeli, kíséri a csoportot, gondozási feladatokat lát el, részt vesz a gondjaira bízott gyermek/fiatal higiénés szokásrendszerének kialakításában. Koordinálja a család és az intézmény kapcsolattartását. Munkája során differenciált bánásmódot alkalmaz. Különös figyelmet fordít a hátrányos szociokulturális környezetből érkező gyermekre, tanulóra és családjára, valamint figyel a különleges gondozáshoz való jog érvényesülésére. Munkáját a családokkal, más szakemberekkel és a gyermekkel/fiatallal történő kölcsönös tisztelet, tolerancia és hatékony kommunikáció határozza meg.
A szakképesítéssel rendelkező képes: – nevelési/oktatási feladatokat értelmezni – együttműködni más szakemberekkel – szociális problémák felismerésére – a különleges bánásmódot igénylő gyermek felismerésére – differenciált bánásmód alkalmazására – konfliktusok felismerésére és megoldásra – adekvát kommunikációra – tevékenységek, tanórák eszközeinek előkészítésére – rendezvények, programok szabadidős tevékenységek szervezésére – ügyeleti feladatok ellátására – pontos, következetes munkára – módszeres munkavégzésre – a különböző helyzetben élő emberek iránti empátiára, toleranciára – általános ismereteket speciális helyzetekben alkalmazni – pedagógiai, pszichológiai, egészségtani ismereteit alkalmazni – a szakmai, etikai szabályok betartására, szakmai értékek képviseletére – olvasott, írott köznyelvi és szakmai szöveget megérteni – köznyelvi és szakmai szöveget írni
– információk gyűjtésére
– önművelésre
Munkája során biztosításokat köt a szállítmányra, tájékozódik az áru különleges kezelési igényéről, biztosítja az árutovábbítás-hoz szükséges különleges eszközöket, utasítja az árutovábbításban résztvevőket.
A megrendelőt és a fuvarozót folyamatosan tájékoztatja, elvégzi az ügyviteli adminisztrációs feladatokat és a hivatalos levelezést. Külföldi megbízója számára idegen nyelvű, elsősorban angol vagy német nyelven tájékoztatást ad, panaszt kezel, árajánlatot készít és röviden összefoglalja az áru státuszát.
A szállítmányozó folyamatosan figyelmemmel kíséri a jogszabályi környezetet, naprakészen ismeri a fuvarjogi szabályokat. Törekszik a megbízója számára a lehető legjobb fuvarozási eszköz és útvonal megválasztására, figyelemmel kíséri a fuvarbörzéket. A szállítmányozó elkészíti megbízója számára a szállítmányozói árajánlatot, erről tájékoztatja a megrendelőt.
Kapcsolt nyomdai gépsorok működtetéséért felel, figyelembe veszi a vonatkozó gyártási utasításokat, valamint szem előtt tartja a gazdaságos és környezettudatos munkavégzést. Feladata a csomagolóanyag, címke, doboz, papírtasak, újság, könyv nyomdai termékeket gyártó gépsorok irányítása. A kapcsolt nyomdai gépsor egyes gépegységein dolgozó gépkezelőket irányítja.
A gyártósori folyamatot rendszeresen felügyeli az alkalmazott nyomdaipari minőségi szabványnak való megfelelés érdekében. A nem kívánt eltérés esetén beavatkozik, probléma esetén azonnali és hatékony döntést hoz a gyártó gépsor megállítása nélkül, a vonatkozó munka-, baleset- és tűzvédelmi szabályok maradéktalan betartása mellett. Kritikus probléma esetén határozottan dönt a gyártó gépsor haladéktalan megállításáról, a javító intézkedések megtételéről. A lehető legrövidebb időn belül döntést hoz a nyomdai gépsor újra indításáról a minél magasabb termelési kihasználtság érdekében. Anyanyelvén – az ágazati szakmai terminológiának megfelelő – szókincs birtokában kommunikál.
Képző- és iparművészeti munkatárs (Mozgóképi animáció tervező), Képző- és iparművészeti munkatárs (Mozgóképi animáció tervező) képzés, Képző- és iparművészeti munkatárs (Mozgóképi animáció tervező) tanfolyam, Felnőttképzés
Különböző mozgóképi techni-kákkal (hagyományos vagy digitális 2D és 3D animációval, videótechnikával) készülő, különböző célú szerzői, vagy alkalmazott filmek stábjának közreműködője, játékfejlesztő, vagy utómunka stúdió munkatársa. Jó kézügyességgel, térlátással és rajzkészséggel rendelkezik.
Vizuális előkészítő és tervező, gyártástervező, animációs rajzoló, bábkészítő, báb-animátor, 3D modellező és animátor, segédoperatőr, számítógépes utómunka és vizuális effekt készítő feladatát egyaránt képes önállóan vagy csapatmunkában megvalósítani, saját vagy hozott for-gatókönyv alapján. Mozgóképi tartalomelőállításban vesz részt, szakmai együttműködésben dolgozik.
Megválasztja, és szakszerűen kezeli a feladataihoz kapcsolódó számítástechnikai eszközöket, digitális kép- és hangkezelő programokat, valamint fotó, videó, világítás- és hangtechnikai, il-letve képmegjelenítő eszközöket. Lépést tart s szakma technikai és vizuális környezetének fej-lődésével. Felsőfokú tanulmányait különböző felsőoktatási intézmények animációs, filmmű-vészeti, vizuális kommunikáció vagy média szakirányain folytathatja.
A szakképesítéssel rendelkező képes:
– átlátni az adott szerzői vagy alkalmazott mozgókép- és animációtervező feladat célját és volumenét
– felmérni az adott feladatok eszközigényét, elkészítési módját, technikáját és várható költ-ségeit
– alkalmazni mozgókép- és animációtörténeti, mozgókép-technológiai ismereteit
– stúdió, vagy film-előállító hely alkalmazottjaként a kiadott feladatokat útmutatás alapján, vagy önállóan, határidőre elvégezni
– önálló vállalkozóként saját munkáját megtervezni, szervezési és kivitelezési feladatait el-látni, megszervezni a szükséges technológiai hátteret vagy kialakítani az önálló műhelyfel-tételeket
– hagyományos és számítógépes módszerekkel rajzokat, terveket készíteni
– formanyelvi, dramaturgiai ismeretei alapján forgatókönyvet értelmezni
– adott forgatókönyv alapján gyártási folyamatot tervezni, és azt részfeladatokra bontani
– technikai forgatókönyvet készíteni, vagy adott technikai forgatókönyv alapján szakmai munkát végezni
– rajzi tervező feladatokat végezni (figuraterv, mozdulatterv, karakterlap, látványterv)
– rajzi előkészítő feladatokat végezni (storyboard, színterv, layout)
– rajzi előkészítő anyagokat, instrukciókat, útmutatásokat értelmezni, azok alapján szakmai munkát végezni
A szakképesítéssel rendelkező képes:
– gyártás-előkészítő anyagokat rendszerezni, prezentációra, nyomtatásra előkészíteni
– kivitelező feladatokat végezni (pl. hagyományos és digitális 2D és 3D háttér készítés, báb- és díszlet építés, 3D modellezés, 3D printelés)
– animációs feladatokat végezni (pl. hagyományos vagy digitális 2D animáció, 3D animáció, interaktív vagy generatív animáció)
– a technikai forgatókönyvet forgatási részfeladatokra bontani
– segédoperatőri feladatokat ellátni (álló- és mozgókép rögzítés)
– felvételtechnikai eszközöket felhasználói szinten karbantartani
– díszlet vagy helyszín bevilágítása során asszisztensi feladatokat ellátni, vagy útmutatás alapján önálló világítástechnikai munkát végezni
– világítástechnikai eszközöket felhasználói szinten karbantartani
– hangfelvételek során asszisztensi feladatokat ellátni, vagy útmutatás alapján önálló munkát végezni
– hangtechnikai eszközöket felhasználói szinten karbantartani
A szakképesítéssel rendelkező képes:
– rögzített kép- és hanganyagokat rendszerezni, előkészíteni és archiválni
– számítástechnikai eszközöket felhasználói szinten karbantartani
– képalkotó, képfeldolgozó szoftvert használni
– 2D és 3D animációs szoftvert használni
– 3D modellezési kiegészítő feladatokat ellátni (UV mappelés, textúrázás, shadelés)
– nonlineáris editáló szoftvert használni, vágási feladatokat végezni
– kompozitáló szoftvert használni, utómunka feladatokat végezni (kompozitálás, effekt-animáció, color grading)
– render-optimalizálást végezni, kapott specifikációnak megfelelő renderelési formátumot beállítani, renderelési folyamatot felügyelni
– egyeztetni a megbízóval, munkaadóval, illetve a stáb tagjaival
– ellátni saját tevékenységének marketing alapfeladatait, illetve megbízni külső szakembert
– munkáit korszerű, igényes megjelenési formában prezentálni
– saját szakmai portfólióját folyamatosan bővíteni, fejleszteni
– további szakmai fejlődése érdekében továbbképzéseken és/vagy művészeti egyetemen továbbtanulni
Munkáját önállóan (egyéni vagy társas vállalkozásban) vagy alkalmazottként végzi. Tervezőirodák, lakberendezési, belsőépítészeti szaküzletek, gyártók, forgalmazók bemutatótermeiben tervez, értékesít, illetve az értékesített termékeket adaptálja (betervezi). Megrendelői igény szerint lakberendezési tanácsot ad.
A Lakberendező egyedi beépített korpuszbútort (konyha, előszoba, nappali, gardrób) tervez a megrendelő igényei szerint. Szakmai partnerként együtt dolgozik társtervezőkkel (pl. építész, statikus, épületgépész-, villamosmérnök), ill. kivitelezési szakemberekkel. Belsőépítészeti látványtervezőként professzionális CAD, látványtervező, képszerkesztő szoftverek alkalmazásával saját terveiből vagy más tervezőtől kapott információk alapján 3D-s látványterveket készít.