A CAD–CAM informatikus terméktervezéssel, gyártással foglalkozó szervezet munkatársa, aki tevékenyen vesz részt korszerű terméktervezési, gyártástervezési folyamatokban, munkájához önállóan használja a korszerű informatikai eszközöket, üzemelteti a rendelkezésre álló hardvereket és szoftvereket. Feladata alkatrészek, összeállítások CAD szoftverrel történő modellezése, a termékről reprezentatív műszaki dokumentáció készítése… További információk: Modello Módszertani és Képzési Intézet honlapján.
OKJ azonosító: 54 481 01 Engedélyszám: E-000526/2014/A015 Jelentkezz nálunk, még a régi OKJ-s rendszer szerint!
A virágkötő egy virágkötő üzemben, különböző szintű virágértékesítési helyeken virágkötészeti tevékenység végzésére alkalmas. A munka alapja virágcsokrok kötése, virágdíszek komponálása, de ezekhez elengedhetetlen a virágok megtisztítása, a vizek naponta-két naponta történő cserélése a vázákban, vödrökben…
További információk: MODELLO Módszertani és Képzési Intézet honlapján.
OKJ azonosító: 31 215 02 Engedélyszám: E-000526/2014/A100 Jelentkezz hozzánk OKJ képzésre még a régi rendszer szerint!
Az aranykalászos gazda általános mezőgazdasági szakismerettel, a mezőgazdasági munkák végzéséhez szükséges elméleti, fizikai és gyakorlati felkészültséggel, vállalkozói tevékenységhez szükséges alapismeretekkel is rendelkező mezőgazdasági szakember, aki a mezőgazdasági termelési munkákat gazdaságos, környezetkímélő technológiákkal képes elvégezni… További információk: Modello Módszertani és Képzési Intézet honlapján.
OKJ azonosító: 31 621 02 Engedélyszám: E-00526/2014/A025 Jelentkezz nálunk, még a régi OKJ-s rendszer szerint!
Szeretnél esetleg az állásod mellett is munkát? Jelentkezz oktatónak a MODELLO Módszertani és Képzési Intézet csapatához.
Nem csak Budapestre; Debrecenbe, Szegedre, Kecskemétre, Egerbe, Pécsre, Miskolcra és Győrbe is keresünk tanárokat, de ha a vírushelyzet miatt – egyelőre – online oktatnál, akkor is írj bátran! Ha nem csak csinálni, hanem tanítani is tudod, jelentkezz az alábbi területekre: JAVA oktató, React, Angular, Node.js, WEB oktató, GRAFIKUS oktató Ha tudásod és tapasztalatod, esetleg végzettséged lefedi a kihirdetett tanfolyamaink tematikáját, szívesen adod át tudásodat másoknak és szeretnél ezzel pénzt is keresni, akkor írj egy emailt, amelyben néhány sorban bemutatkozol és megadod az elérhetőségedet!
Utolsó lehetőség, hogy szakmát szerezhess!
Ne maradj le, csatlakozz képzésünkhöz, létszámaink korlátozottak! — IOSZIA
Érdeklődni az alábbi elérhetőségeken lehet: 06-70/676-6835 | 06-30/733-7538 | 06-30/636-6852 /H-P : 08:00 – 16:30-ig
Műszaki eladó, Műszaki eladó képzés, Műszaki eladó tanfolyam, Felnőttképzés
Közreműködik a műszaki cikkek megrendelésében, mennyiségi és minőségi átvételében, a készletek kezelésében, az értékesítésre történő előkészítésben és az eladótéri kihelyezésben.A műszaki cikkeket forgalmazó kereskedelmi egységekben tájékoztatja és kiszolgálja a vásárlókat. Körültekintően, a megismert és felismert vevőtípusoknak megfelelően kommunikál a vevőkkel. A korszerű eladói technikák alkalmazásával szolgálja ki a potenciális vásárlókat.
A műszaki cikk fizikai, technológiai és funkcionális előnyei alapján ajánlásokat tesz. Ismerteti a műszaki cikkek kezelését. Szakszerűen használja a pénztárgépet és a munkáját segítő analóg és digitális berendezéseket. Elvégzi az online értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokat, kezeli a boltban használatos szoftvereket és mobil alkalmazásokat. Előjegyzést vesz fel, megszervezi a házhozszállításit. Kitölti a jótállási jegyet és egyéb releváns dokumentumokat. Megszervezi a műszaki cikk garanciális javítását. Vevőreklamációval összefüggő ügyeket intéz.
Aqua instruktor tanfolyam, Aqua instruktor tanfolyam képzés, Aqua instruktor tanfolyam
Képes az ügyfél testalkati és fittségi állapotát meghatározni, az ügyfél aktuális állapotából kiindulva reális edzéscélokat megfogalmazni, az elérendő célokhoz megfelelő edzéseszközöket és módszereket rendelni. Megerősíti az ügyfél motivációját, az edzés eredményességéről pontos visszajelzést ad, indokolt esetben javaslatot tesz az edzésprogram módosítására.
A motorikus képességek fejlesztésének szenzitív időszakai szerint tervezi és vezeti a sportfoglalkozásokat. A fejlődő szervezet egészségügyi és funkcionális igényeit figyelembe véve edzést tervez és vezet. Nevelési és oktatási intézményekben tanórán kívül motorikus képességek fejlesztésére irányuló foglalkozásokat tervez és vezet, amelynek során segítséget és technikai hibákat javít. Tevékenysége a lakosság fittségi állapotának javítására irányul, népszerűsíti az egészséges életmódot, egészségmegőrzést és a mozgásprogramokat.
Az Aqua instruktor szóbeli konzultáció, írásbeli kérdőív vagy különböző videotechnika révén segíti az ügyfelet abban, hogy megtalálja az érdeklődésének,az edzettségi szintjének, a testalkatának, fizikai állapotának megfelelő egyéni és/vagy kollektív rekreációs mozgásprogramot. Tájékoztatást ad az ügyfeleknek uszodák, fürdők, strandok, fitnesz és wellness klubok létesítményeinek balesetvédelmi és biztonsági előírásairól, szolgáltatásairól, az eszközök rendeltetésszerű használatáról. A létesítmények, valamint a sporteszközök használatának balesetvédelmi és biztonsági előírásait betartja és betartatja. Szükség esetén elsősegélyt nyújt a szakma szabályai szerint. Komplex felkészültsége alapján alkalmas arra, hogy szakmai segítségével az ügyfél egészségtudatos életvitelt alakítson ki, ezáltal javul a vele együttműködők életminősége. A szakképzettséggel betölthető legjellemzőbb munkakörök, tevékenységek: aqua instruktor, kondicionáló edző, sportanimátor, fitnesz asszisztens.
Képes az ügyfél testalkati és fittségi állapotát meghatározni, valamint ezen túlmenően tartás- és mozgáselemzés mellett, izomegyensúlyt vizsgálni és CORE izomteszteket elvégezni.
Krónikus betegeknek az orvossal konzultálva, javaslatait szem előtt tartva edzést tervezni és vezetni. Az ügyfél aktuális állapotából kiindulva reális, igény szerint speciális edzéscélokat fogalmaz meg, az elérendő célokhoz megfelelő edzéseszközöket és módszereket rendel. Felügyeli a különböző erőfejlesztő és kardio gépeket, valamint különböző edzéseszközökkel végzett edzéseket, szükség esetén segítséget nyújt, és technikai hibákat javít vagy tanácsot ad az edzésprogram összeállításához, igény esetén személyre szóló edzéstervet készít. Az egészséges életmód megvalósításához a táplálkozás terén ajánlásokat fogalmaz meg. Megerősíti az ügyfél motivációját, az edzés eredményességéről pontos visszajelzést ad, indokolt esetben javaslatot tesz az edzésprogram változtatására, edzéstervet módosít. A motorikus képességek fejlesztésének életkort figyelembe vevő szenzitív időszakai szerint tervezi és vezeti a sportfoglalkozásokat.
A fejlődő szervezet egészségügyi és funkcionális igényeit figyelembe véve edzést tervez és vezet. Nevelési és oktatási intézményekben tanórán kívül motorikus képességek fejlesztésére irányuló foglalkozásokat tervez és vezet. Tevékenysége a lakosság fittségi állapotának javítására irányul, népszerűsíti az egészséges életmódot, egészségmegőrzést és a mozgásprogramokat. Szóbeli konzultáció, írásbeli kérdőív vagy különböző informatikai és audiovizuális eszközök révén segíti az ügyfelet abban, hogy megtalálja az érdeklődésének, az edzettségi szintjének, a testalkatának, fizikai állapotának megfelelő egyéni és/vagy kollektív rekreációs mozgásprogramot. Tájékoztatást ad az ügyfeleknek a fitnesz létesítmény balesetvédelmi és biztonsági előírásairól, szolgáltatásairól, a géppark, eszközök, berendezések rendeltetésszerű használatáról. A fitnesz létesítmény, valamint a sporteszközök használatának balesetvédelmi és biztonsági előírásait betartja és betartatja. Szükség esetén elsősegélyt nyújt a szakma szabályai szerint. Komplex felkészültsége alapján alkalmas arra, hogy szakmai segítségével az ügyfél egészségtudatos életvitelt alakítson ki, ezáltal javul a vele együttműködők életminősége. A szakképzettséggel betölthető legjellemzőbb munkakörök, tevékenységek: személyi edző, fitnesz oktató, csoportos funkcionális instruktor, teremedző, fitnesz instruktor, kondicionáló edző, sportanimátor, fitnesz asszisztens.
Ismeri a végrehajtásra vonatkozó szerződések fontosabb paramétereit, képes priorizálni a be-avatkozások között.Utaskapcsolati, ügyfélszolgálati munkatárs: Érti a teljes szervezet működését, képes arra, hogy a beérkező észrevételeket a megfelelő szakterületnek továbbítsa, és a viszszacsatolások alapján a vonatkozó jogszabályi háttér figyelembevételével válaszokat írjon. Képes a kommunikációs eszközök napi szintű alkalmazására az ügyfelekkel való kapcsolattartás során.Vezénylő: Jó kommunikációs képességgel irányítja a rábízott munkavállalókat, teljes mértékben ismeri az irányítása alatt álló munkavállalókra vonatkozó foglalkoztatási szabályokat.
Képes arra, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokat hatékonyan használ-ja, és zavar esetén önálló döntéseket hozzon, szükség szerint a forgalmi célok priorizálása mellett. Menetrend- és fordaszerkesztő: Ismeri a vállalatirányítási és informatikai rendszereket, képes arra, hogy önállóan, precízen a társasági üzemeltetési célok mentén hatékony forgalom-előkészítést hajtson végre. Önálló javaslatokat fogalmaz meg a hatékonyság javítása érdekében, képes a teljesítménytervezésre, átlátja és érti feladatának a szervezet gazdálkodására gyakorolt hatásait. Értékesítési (kereskedelmi, bevétel-ellenőrzési, készletgazdálkodási) munkatársak: Készségszinten ismeri a szervezet bevételbeszedési gyakorlatát. Aktívan használja az informatikai rendszereket, képes a bevételek elemzésére, lekérdezéseket, kimutatásokat tud készíteni. Rá tud mutatni a beavatkozást igénylő esetekre.
Ismeri a tarifatermékeket, az értékesítési csatornákat, képes arra, hogy a bevételelszámolásokat precízen előkészítse a pénzügyi (gazdasági) szervezet felé.Telephelyvezető: Önállóan és felelősségteljesen irányítja a telephely napi működését, költséghatékonyan, a szolgáltatási színvonal szem előtt tartásával gazdálkodik a rábízott humán és járműerőforrásokkal. Ismeri a területre vonatkozó szolgáltatási szerződéseket, és képes döntéseket hozni ezek ellátásával kapcsolatban. Átlátja a vállalatirányítási rendszer működését, a végrehajtásban keletkező információkat szelektálni és továbbítani tudja a funkcionális szervezetek felé. Alkalmas a delegált munkáltatói jog-körök gyakorlására.
Művészi kialakítású fémdíszek, kiegészítő és díszítő elemek, dekoratív térelemek, díszműlakatos és használati tárgyak, szerszámok, elkészítéséhez vázlatokat, művelettervet – szoftver segítségével műszaki rajzokat – készít. Szabad alakító és süllyesztékes kovácsolási művelettel készített tárgyak során – a munka, tűz- és balesetvédelmi szabályok betartása mellett – az elektromos kézi és gépi berendezéseket, daraboló, csiszoló, fúró, lemezalakító és présgépeket, valamint, kézi tüziszerszámokat szak-szerűen használja. Tud oldható és nem oldható kötéseket létrehozni, ismeri és szakszerűen használja az egyszerű mérő- és ellenőrzőeszközöket.
Ismeri és használja a korábbi korok – az ókortól napjainkig – kovácsolási technológiáit. Ismerettel rendelkezik az iparművészeti és kézműipari, valamint a népi iparművészeti, népi kéz-művesség és népi kovácsművességről. A régi, használt, sérült műemléki és történelmi kovácsoltvas munkákat helyreállítja szakrestaurátor vagy tervező művész irányítása mellett. Munkavégzése során folyamatosan fejleszti szakmai, iparművészeti tudását. Képes, akár szakmai idegen nyelven is szakemberekkel együtt dolgozni, egy- vagy két ráverő munkáját összefogni és az üllőjelek segítségével a kovácsolási műveleteket irányítani.
Munkája során betartja a műszaki és műemlékvédelmi szabályokat, előírásokat. Ismeri, és munkavégzése során alkalmazza a környezetvédelmi törvény előírásait. A díszítőkovács a tevékenységek elvégzéséhez jó fizikummal és kreativitással rendelkezik.
A járvány ideje alatt távolléti oktatásban folytatódhat a felnőttképzés
A koronavírus járvány a foglalkoztatási szektor szereplői számára is előre nem látott helyzetet teremtett, az ágazat új kihívásokkal, nehézségekkel kénytelen szembesülni.
Fülöp Henriket, az egész ország területén képzéseket megvalósító, gyöngyösi székhelyű „IOSZIA” Duális Szakképzési és Felnőttképzési Intézmény vezetőjét kérdeztük: hogyan kezelhető a kialakult járványügyi helyzet a több ezer embert érintő felnőttképzésben.
A szervezet vezetőjétől megtudtuk: a koronavírus járvány hazai megjelenését követően a Kormány szinte azonnali hatállyal, határozatlan időre bezárta az óvodákat, iskolákat, felsőoktatási és köznevelési intézményeket, valamint törvényi szabályozást adott ki az iskolarendszerű képzés távoktatásra való átállítására. A felnőttképzés vészhelyzet alatti megvalósítására vonatkozó kormányrendelet ezt követően, 2020. március 26-án jelent meg. Ennek értelmében március 27-étől határozatlan időre felfüggesztik minden támogatott munkaerő-piaci képzés megvalósítását, valamint az OKJ-s szakképesítést adó szakmai vizsgáztatásokat egyaránt. OKJ-s szakmai záróvizsgát, valamint újabb támogatott képzést is csupán a rendkívüli helyzet megszűnését követően lehet szervezni és indítani.
A már megkezdett képzésekbe bevont résztvevők számára jó hír, hogy a rendelet alapján a felfüggesztés ideje alatt sem maradnak ellátás – támogatás – nélkül. Ezen időtartamban a támogatási szerződésükben foglaltaktól eltérően, a hatályos legkisebb munkabér 60%-ának megfelelő keresetpótló juttatásban részesülnek. A kifizetés a területileg illetékes kormányhivatal hatáskörébe tartozik.
A rendelet kiadását megelőzően nem volt elvárás a kurzusokkal kapcsolatban, hogy távoktatási formában valósuljanak meg, s az OKJ-s szakmát adó szakképesítések tekintetében nem is volt erre lehetőség. Ehhez képest fontos változás, hogy a kiadott rendelet immár lehetőséget biztosít a felnőttképzőknek arra, hogy a nem munkaerőpiaci képzéseket személyes megjelentést nem igénylő, távoktatási, digitális formában szervezhessék és valósíthassák meg, hasonlóan az iskolarendszerű képzésekhez.
Az IOSZIA a vészhelyzet kihirdetését követően, már a fenti rendelet megjelenését megelőzően is lehetővé tette az otthoni felkészülés lehetőségét. Mindezt a szakoktatók által szakmacsoportonként és azokon belüli tananyagegységenként előre összeállított, online is elérhető kiegészítő tananyagok, tematikák és számonkérő feladatsorok segítségével biztosították.
Az oktatási tevékenység mellett a szakoktatóink, kollégáim, és jómagam is egyaránt kiemelt figyelmet fordítunk a képzésben résztvevőink egészségi állapotára, szociális helyzetére, és önkéntesként segítjük, támogatjuk őket, ahogy tettük ezt korábban is. Saját erőnkből és tudásunkból mindent megteszünk annak érdekében, hogy ne csak a képzést végezzék el eredményesen, hanem egészségileg, és mentálisan egyaránt sikeresen átvészelhessék a jelenlegi krízishelyzetet – tette hozzá Fülöp Henrik.
A kormány segíti és támogatja ebben a felnőttképzésben résztvevőket is. – Már megyénkben is nagyon sokan vannak, akik a kialakult válság miatt elvesztették munkahelyüket, számukra jelenthet kiemelt lehetőséget a munkaerőpiacra való visszatérés, elhelyezkedés, munkába állás elősegítésére egy új, piacképes szakma megszerzésének lehetősége – mondta el lapunk kérdésére Fülöp Henrik, az egész országban jelen lévő, a megyénkben is számos szakembert foglalkoztató IOSZIA Duális Szakképzési és Felnőttképzési Intézmény vezetője.
– Mindannyian tudjuk azonban, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben a tovább, vagy átképzésekben érintetteknek nehézséget okozhat a tanulmányokhoz kapcsolódó anyagi fedezet előteremtése, vagy az oktatások miatt kiesett munkabér bevétel pótlása. Ebben nyújt számukra segítséget és támogatást a május 1-től elérhető Diákhitel Plusz kamatmentes, szabad felhasználású hitel lehetőség, amely az innovációs- és technológiai miniszter által meghatározott felnőttképzésekben, az 55. életévüket még be nem töltött résztvevők számára lesz elérhető, egyszeri 1,2 millió forint összegben maximalizálva – részletezte az intézményvezető.
– Ehhez kapcsolódóan szeretném kiemelni azt, hogy a felnőttképzési tanulmányok ideje alatt felvett Diákhitel Plusz konstrukcióra is vonatkozik a kormány által 2018-ban bevezetett családtámogatás, amely alapján a családanyák második gyermekének megszületése esetén a hitel összegének fele, míg harmadik gyermekének megszületése esetén a teljes diákhitel tartozást elengedik. A felvett Diákhitel törlesztését a felvételt követő egy év elteltével szükséges havi egyenlő részletekben, a törlesztés futamideje pedig minimum egy, maximum öt év lehet – hangsúlyozta Fülöp Henrik.
A koronavírus-járvány a felvételit is érinti. Minden, a felvételivel kapcsolatos információt folyamatosan közzétesznek a felvi.hu oldalon, ezért azt ajánlott rendszeresen nézni – mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára. Elmondta, a felületen ellenőrizhetik, módosíthatják, pótolhatják adataikat a jelentkezők, július 9-ig pedig egyszer módosíthatnak a sorrenden is.